Lanzarote – dag 5 en 6

Het is van de herfstvakantie geleden dat ik naar Lanzarote op vakantie ging. Maar jullie hadden nog een verslagje van de twee laatste dagen van me tegoed. Dus, zoals beloofd, neem ik jullie eventjes terug mee naar warmere oorden.

Zaterdag 7 november

Het was alweer de voorlaatste dag. Om toch nog te kunnen genieten van de tijd die ons nog restte, besloten we om vroeg op te staan en een lokaal marktje te gaan bezoeken. Het was een heel eind wandelen in de volle zon langs de verschillende stranden vooraleer we er waren. Eens we ter plaatse waren, bleek de markt heel toeristisch gericht te zijn. Jammer, want wij hadden gehoopt op een lokaal marktje met lokale producten. Maar dat bleek dus niet het geval te zijn. Voor we weer richting het hotel vertrokken, zijn we nog iets gaan drinken met zicht op de jachthaven.

Lanzarote

Stenen gestapeld in Lanzarote

Jachthaven Lanzarote

Omdat ik me woensdag niet zo goed voelde toen we naar het waterpark gingen, zijn we vandaag in de namiddag teruggekeerd. Het weer was niet geweldig, de zon verdween vaak achter de wolken. Maar dat hield ons niet tegen om ons te amuseren!

Paradise Beach Aquapark

’s Avonds was er een leuke muziekquiz. Met z’n tienen hebben we meegespeeld. Het was een leuke avond om het reisje mee af te sluiten.

Zondag 8 november

Vandaag was onze laatste dag. We stonden vroeg op, zodat we met de hele groep konden gaan ontbijten. Nadien was het tijd om onze koffers te gaan inpakken. Dit bleek echter niet zo gemakkelijk te zijn als gedacht. Om 12u moesten we al uit de kamer, maar de bus kwam pas tegen 17u. We hadden dus nog ruim de tijd om in bikini aan het zwembad te zitten. Leuk natuurlijk! Maar dat betekende ook wel dat we ons nog zouden moeten omkleden voor de bus er was…

Uiteindelijk was het ons toch gelukt om alles een beetje praktisch in te pakken en konden we van de laatste uurtjes in het hotel genieten. We hebben een beetje tennis gespeeld en liggen zonnen aan het zwembad, heerlijk! Om kwart voor vijf was het echter tijd om ons te gaan omkleden en afscheid te nemen van het hotel…

Club Playa BlancaClub Playa Blanca - poolClub Playa Blanca zwembadClub Playa BlancaClub Playa Blanca

Op de luchthaven hebben we nog een hele tijd moeten wachten. Ik liep een beetje slechtgezind rond, om eerlijk te zijn, maar dat had ook wel te maken met de vermoeidheid. Omstreeks 21 uur lokale tijd stegen we op, richting Schiphol. We kwamen daar een uur vroeger aan dan verwacht. Normaal zou ik een vreugdedansje gedaan hebben, maar aangezien ik de hele vlucht niet geslapen had, had ik daar geen energie voor over. Het uurtje dat we goed gemaakt hadden met de vlucht, is dan weer verloren gegaan bij het wachten op de bagage. Het was al na twee uur toen we konden vertrekken richting België.

Ik was omstreeks kwart voor vier thuis, als ik me niet vergis. Gelukkig had ik in de auto al een beetje geslapen, want thuis heb ik maar anderhalf uurtje geslapen vooraleer ik moest opstaan om naar de les te gaan. Auwtch…

Lees ook:
Lanzarote dag 1 en 2
Lanzarote dag 3 en 4

Deze foto’s zijn eigendom van Hendrik, de vader van Hendrik en mij. Deze mogen dan ook niet gedeeld worden zonder de uitdrukkelijke toestemming van de eigenaar. Voor meer informatie: charlotte@foureleven.be.