Lanzarote – dag 3 en 4

Vandaag neem ik jullie mee naar dag 3 en 4 in Lanzarote. Omdat ik dinsdag een proefexamen heb en de voorbije dagen nog hard heb gewerkt, komt deze update een dagje (of twee) later dan gepland. Maar school gaat nu eenmaal voor.

Donderdag 5 november

Ons hotel ligt aan Playa Blanca, een hele kuststreek vol mooie stranden. We konden dan ook niet anders dan eens één van die strandjes te bezoeken. Maar eerst hadden we ons ingeschreven om met de animators een keertje te gaan boogschieten! Hieronder zie je alvast Hilde, Hendrik’s zus, aan het werk.

Boogschieten @ Club Playa Blanca

In de namiddag trokken we dus naar een klein strandje, niet ver van het hotel. Het was misschien niet het mooiste strand dat er was, maar het was er wel rustig. We hadden ontzettend veel geluk met het weer die dag. Het was echt stralende zon, perfect weer om wat te zonnebaden! Ook zijn we eventjes in de zee geweest, al ben ik daar niet echt een fan van…

Ik was nog maar net in het water tot aan mijn middel (na een beetje gepush van Hendrik) en er verschenen plots enorme golven. Er was een ferry gepasseerd, waardoor de golven drie keer zo hoog werden. (Oké, ik overdrijf misschien een beetje…) Voor Hendrik geen enkel probleem, hij was aan het zwemmen en ging gewoon met de golf mee op en neer. Maar ik werd bijna omvergeduwd door een golf, waardoor ik helemaal nat was. Al dat zout in mijn mond, bah. Ik ben geen minuut langer in dat water gebleven dan nodig. Op dat moment was ik heel slechtgezind geworden, gelukkig kan ik er achteraf wel mee lachen.

Playa Blanca

Hilde en Ewout op Playa Blanca

Die avond mocht Hendrik op het podium komen. Hij had namelijk de meeste punten behaald bij het boogschieten, dus hij mocht hij een diploma in ontvangst gaan nemen. Hoera! Daarna konden we op de foto met een gigantische slang, maar daar heb ik toch mooi voor gepast. De voorstelling van die avond was echter niet zo heel erg leuk, maar we hebben er het beste van gemaakt!

Vrijdag 6 november

Vandaag hadden we met z’n allen een uitstap gepland. We gingen namelijk op Zuidtoer. We zaten al lekker vroeg bij het ontbijt, want om half negen kwam de bus ons ophalen. Omdat er op Lanzarote verschillende vulkanen zijn, voornamelijk in het Zuiden, brachten we een bezoekje aan enkele wondermooie natuurverschijnselen.

De eerste stop was er eentje bij de “lava-zeeën”, een rotsachtig stuk waar we tussen de gestolde lava konden wandelen. Heel mooi. Vooral het contrast van de zee met de donkere rotsen, echt een bezoekje waard!

Lavarotsen

Een tweede stop was aan een kustdorpje. We zagen o.a. een meertje dat helemaal groen ziet van de algen en een zwarte kust. Op de plaats zagen we heel duidelijk de kleurovergangen in het steen, prachtig. We hebben ook even halt gehouden aan een klein restaurantje voor wat tapas en sangria.

Playa Blanca, ZuidtoerHet Zuiden van Lanzarote
Het Zuiden van LanzaroteHet Zuiden van Lanzarote

Het Zuiden van Lanzarote

Hendrik en ik, Lanzarote

Nadien reden we richting de Timanfaya-vulkaan en hebben we het beschermde natuurpark met de bus doorkruist. Helaas konden we alleen maar foto’s nemen vanuit de bus, dus hier en daar zijn er misschien reflecties van het raam te zien. We hebben ook met onze eigen ogen enkele schoorstenen gezien, op sommige plaatsen is de grond op slechts 10 cm diep al 60-80°C.

De Mariagrot

Het natuurpark van de TimanfayaHet natuurpark van de TimanfayaHet natuurpark van de Timanfaya

De laatste stop was er eentje aan een wijnproeverij waar we konden zien hoe de druiven in Lanzarote geteeld worden.

De druiventeelt in LanzaroteDe druiventeelt in Lanzarote

Die avond zijn Hilde en Ewout nog naar het strand gegaan om de zonsondergang te zien, Hendrik en ik zijn in het hotel gebleven. Maar we hebben toch een beetje kunnen meegenieten dankzij deze prachtige foto’s.

Zonsondergang in Lanzarote Zonsondergang in Lanzarote Zonsondergang in Lanzarote

Lees ook:
Lanzarote dag 1 en 2
  Lanzarote dag 5 en 6

Deze foto’s zijn eigendom van Hilde, Hendrik en mij. Deze mogen dan ook niet gedeeld worden zonder de uitdrukkelijke toestemming van de eigenaar. Voor meer informatie: charlotte@foureleven.be.

3 thoughts on “Lanzarote – dag 3 en 4

1. Ja, het eiland is prachtig. Vooral het zuiden dan, al zijn er in het noorden ook heel mooie dingen te ontdekken. Maar het zuiden is zo mooi, ik was echt onder de indruk van de natuur ginder. Zeker een aanrader om eens te bezoeken!