Lanzarote – dag 1 en 2

Het contrast is enorm. Terwijl ik hier met mijn gedachten terug in het warme Lanzarote zit, is het buiten enorm hard aan het waaien en aan het regenen. Om het leed van het  kille herfstweer een beetje te verzachten, neem ik jullie graag mee naar de eerste twee dagen van mijn reisje.

Dinsdag 3 november

Al van in mei/juni keek ik uit naar vandaag: de dag van het vertrek. Ik was al van dit weekend bezig met in te pakken, want dat is nooit op 1 2 3 in orde bij mij. Dinsdagochtend verliep dus best rustig. Ik kon een beetje uitslapen, op mijn gemak een douche nemen en de laatste dingen inpakken. Rond 12u stond Hendrik voor de deur, samen met zijn zus en haar vriend, om mij op te pikken.

Van Antwerpen reden we rechtstreeks door naar Amsterdam. Door een licht vertraagde verkeerssituatie kwamen we heel nipt aan op Schiphol, amper een uur voor vertrek. We moesten ons dus heel erg haasten richting de gate. De vlucht zelf duurde een vijftal uurtjes. Genoeg tijd om wat voor school te werken, een beetje te lezen en een film te kijken.

Eens we geland waren, stond de bus ons op te wachten aan de uitgang van de luchthaven van Arecife. Die bracht ons naar het hotel. We waren gelukkig het eerste hotel dat we passeerden, waardoor het slechts een dik halfuur rijden was. Rond iets na negen (lokale tijd) kwamen we aan aan ons hotel: Club Playa Blanca.

Die avond was iedereen best moe. (Oké, vooral ik was heel moe.) Na het eten hebben we nog iets gedronken, maar al snel zijn we naar onze bungalow gegaan om te gaan slapen. Ik keek al uit naar de dag erna om het hotel te gaan ontdekken!

Woensdag 4 november

De wekker ging al best vroeg, maar deze keer vond ik dat helemaal niet zo erg. Ik vond het vooral heel spannend! Het ontbijt was echt geweldig: croissants, pistolets, yoghurt, groentjes, fruit, eieren op verschillende manieren klaargemaakt, pannenkoeken, cakes, blueberry-cupcakes, spek, … Je vond er alles wat je maar kon wensen, wat hou ik toch van all inclusive-hotels!

Na het eten zijn we handdoeken gaan halen en hebben we ons voor het eerst aan het zwembad gezet. Het weer was geweldig, zalig warm en veel zon! Rond half twaalf hadden we een infosessie met het reisbureau, waarna we met z’n allen samen hebben geluncht. In totaal waren we met z’n tienen op reis: de zus van Hendrik en haar vriend, de vader van Hendrik met zijn vriendin, haar twee dochters met hun lieven en Hendrik en ik. Het was dus best druk aan tafel en ook nog een beetje onwennig, omdat ik nog niet iedereen kende.

Na het eten zijn Hendrik en ik, samen met zijn zus en haar vriend, naar het aquapark gegaan. In onze tickets van het hotel zat namelijk onbeperkte toegang tot het waterpark van een hotel in de buurt inbegrepen. We wilden dat wel eens gaan ontdekken, dus gingen we met z’n vieren op stap. Ik voelde me die middag niet zo goed dus ik heb me een beetje afzijdig gehouden, maar de anderen hebben zich rot geamuseerd. Alleen jammer van de bewolking die zich tegen de namiddag over het eiland Lanzarote bevond, waardoor het toch ietsje frisser aanvoelde.

’s Avonds hebben we opnieuw met z’n tienen gegeten, waarna we zijn gaan kijken naar de show van die avond. Eerst was er een mini-disco voor de kinderen, daarna zorgden de twee aanwezige animatoren voor entertainment. Ik vond het een zeer fijne en geslaagde eerste echte dag op het eiland, ik kijk al uit naar de volgende!

Club Playa Blanca, Lanzarote front

Club Playa Blanca

Lees ook:
Lanzarote dag 3 en 4
 Lanzarote dag 5 en 6

Deze foto’s zijn eigendom van Hendrik en mij. Deze mogen dan ook niet gedeeld worden zonder de uitdrukkelijke toestemming van de eigenaar. Voor meer informatie: charlotte@foureleven.be.